کد خبر : 206401
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 21:16

جبران کسری آب زنجان با حفر و بهره برداری از ۱۵ حلقه چاه عمیق

جبران کسری آب زنجان با حفر و بهره برداری از ۱۵ حلقه چاه عمیق

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: حجم استحصال آب از این چاه‌ها، مجموعاً حدود ۱۲ میلیون متر مکعب در سال خواهد بود که با بهره‌برداری از آن، کسری برداشت از سد تهم جبران می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای

جبران کسری آب زنجان با حفر و بهره برداری از 15 حلقه چاه عمیق

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: حجم استحصال آب از این چاه‌ها، مجموعاً حدود ۱۲ میلیون متر مکعب در سال خواهد بود که با بهره‌برداری از آن، کسری برداشت از سد تهم جبران می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال عنوان کرده و افزود: این چاه ها در منطقه شرق زنجان حفر و تجهیز می شوند.

وی، گفت: از این تعداد چاه تامین آب آشامیدنی، ۱۰ حلقه تا کنون حفاری و با دبی ۳۰۰ لیتر در ثانیه وارد مدار بهره برداری شده و یک حلقه چاه دیگر نیز طی هفته جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جزء قاسمی، ادامه داد: ۳ حلقه چاه نیز در دست حفاری بوده و یک حلقه دیگر تا پایان بهمن ماه سال جاری وارد مدار بهره برداری می شود.

جزء قاسمی، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح از محل اعتبارات تنش آبی تامین می شود.

به گزارش ایلنا؛ : سد تهم بیش از نیمی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهر زنجان را تامین می کند که با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش حجم ذخیره آب این سد، طرح مدیریت تنش آبی در شهر  در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری پربازدید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح