کد خبر : 208138
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 11:30

۷ مرحله برای رتبه بندی بهتر: آموزش گام به گام سئو برای مبتدیان

۷ مرحله برای رتبه بندی بهتر: آموزش گام به گام سئو برای مبتدیان

  اگر شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب و کار شما خوب است اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید. این آموزش سریع سئو به شما دانش اولیه سئو و لیستی از مراحل سئوی عملی را می دهد که می توانید برای شروع استراتژی خود از

 

اگر شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب و کار شما خوب است اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید. این آموزش سریع سئو به شما دانش اولیه سئو و لیستی از مراحل سئوی عملی را می دهد که می توانید برای شروع استراتژی خود از امروز استفاده کنید. قبل از اینکه قدم به قدم به سئو نگاه کنیم، اجازه دهید سئو را تعریف کنیم.

 

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک استراتژی سئو دارید، سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با تجارت، محصولات و خدمات شما بالاتر ظاهر می شود. در نهایت، سئو به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی مرتبط قرار بگیرید، بنابراین افراد بیشتری می توانند وب سایت شما را پیدا کنند و از آن بازدید کنند، با شما تماس بگیرند و خرید کنند. از آنجایی که ۷۵ درصد از افراد به صفحه اول نتایج جستجو نگاه نمی کنند، حفظ رتبه های برتر با سئو بسیار مهم است.

 

سئو گام به گام: آموزش جامع سئو برای سال ۲۰۲۴

اکنون که دانش اولیه سئو را به دست آورده ایم، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد سئو بیندازیم. هفت مرحله آموزش گام به گام سئو ما عبارتند از:

  1. انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  2. کلمات کلیدی خود را گوگل کنید و لیست خود را محدود کنید
  3. محتوای جامع بر اساس کلمات کلیدی خود ایجاد کنید
  4. لینک صفحات خود را کسب کنید
  5. سئوی فنی خود را بهبود بخشید
  6. طراحی صفحه و تجربه کاربری (UX) خود را ارتقا دهید
  7. به طور مداوم بهترین قیمت، خرید رپورتاژ آگهی خود را دوباره بهینه کنید

 

۱. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

اولین مرحله از آموزش سئو ما تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد هنگام جستجوی مشاغل، محصولات یا خدماتی مانند شما در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد می کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای سایت به صفحات شما کمک می کند تا در نتایج جستجو بالاتر دیده شوند و افراد بیشتری سایت شما را پیدا کنند.

 

شما می توانید با فکر کردن به چند کلمه کلیدی که افراد ممکن است هنگام جستجوی اطلاعات در مورد کسب و کار، خدمات یا مواردی که می فروشید، جستجو کنند، شروع کنید. برای مثال، اگر مکانیک در فیلادلفیا هستید، ممکن است عباراتی مانند «مکانیک در فیلادلفیا» و «تعمیرگاه خودرو در فیلادلفیا» را امتحان کنید. سپس، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی که افراد برای یافتن کسب و کار شما بیشتر جستجو می کنند، استفاده کنید. برترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:

 

  • کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs محبوب ترین کلمات کلیدی برای یک موضوع و حجم جستجوی آنها را به شما نشان می دهد.
  • Google Trends روند محبوبیت کلمات کلیدی را نشان می دهد، اما حجم جستجو را به شما نمی دهد، که تعداد افرادی است که یک عبارت خاص را جستجو می کنند.
  • KeywordsFX به شما کمک می کند کلمات کلیدی محبوب مرتبط با کلمه کلیدی شروع خود را پیدا کنید. کلیدواژه شروع خود را وارد کنید، و لیست طولانی ای از ایده های کلیدواژه جدید دریافت خواهید کرد.
  • تکمیل خودکار گوگل نیز می تواند ایده های خوبی به شما بدهد. فقط شروع به تایپ کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود کنید و ببینید چه عباراتی مشابه ظاهر می شوند.

 

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، سعی کنید ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و دم بلند را پیدا کنید. کلمات کلیدی دم کوتاه فقط یک یا دو کلمه طولانی و تا حدودی کلی هستند.

 

کلمات کلیدی دم بلند طولانی تر و خاص تر هستند. “مکانیک” نمونه ای از کلمه کلیدی دم کوتاه است، در حالی که “بهترین مکانیک موبایل در فیلادلفیا” دم بلند است. رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است زیرا اغلب رقابت کمتری وجود دارد، و راحت تر می توان گفت که افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص و طولانی دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند.

 

۲. کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و لیست خود را محدود کنید

هنگامی که کلمات کلیدی اصلی خود را انتخاب کردید، وقت آن است که با رفتن مستقیم به منبع – خود گوگل – در مورد آنها بیشتر بدانید. کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و محتوایی را که در صفحه اول رتبه بندی می شود بررسی کنید. این نتایج را برای هدف جستجو تجزیه و تحلیل کنید – وقتی افراد در جستجوی یک کلمه یا عبارت کلیدی به دنبال آن هستند.

از خود بپرسید که هر نتیجه چه چیزی برای کاربران فراهم می کند. غواصی عمیق‌تر در هدف جستجو در پشت کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند فهرست کلمات کلیدی خود را محدود کنید و روی با ارزش‌ترین عبارات برای کسب‌وکارتان تمرکز کنید. همچنین، به هر الگوی دیگر در نتایج توجه کنید.

 

آیا صفحات با رتبه برتر دارای قالب فهرست هستند؟ آیا آنها پست های وبلاگ هستند یا محتوای طولانی؟ آیا آنها شامل تعداد زیادی اسکرین شات یا پیوندهایی به ابزارهای مرتبط هستند؟

 

۳. محتوای جامع بر اساس کلمات کلیدی خود ایجاد کنید

بعد، زمان ایجاد محتوا برای وب سایت شما است. برای هر عبارت کلیدی یک صفحه ایجاد کنید. شما می توانید فقط یک یا چند کلمه کلیدی را در هر صفحه هدف قرار دهید.

 

از کلمه کلیدی مورد نظر برای صفحه و چندین کلمه کلیدی مرتبط در سراسر محتوای خود استفاده کنید. کلمات کلیدی را در عنوان صفحه و سرفصل های خود بگنجانید، علاوه بر این که از آنها در سراسر محتوای خود استفاده کنید. مطمئن شوید که استفاده از کلمه کلیدی شما طبیعی به نظر می رسد و تکراری نیست.

 

می توانید از هدف جستجو و الگوهایی که در نتایج برتر یافتید به عنوان الهام بخش برای محتوای خود استفاده کنید، زیرا به شما می گوید که کاربران هنگام جستجوی یک عبارت خاص به دنبال چه چیزی هستند. با این حال، برای شکست دادن نتایج برتر و قرار گرفتن در صفحه اول، باید محتوایی تولید کنید که کمی بهتر از آنچه قبلاً وجود دارد باشد. همچنین می‌توانید هدف خود را به گونه‌ای برجسته کنید و در عین حال مطمئن شوید که همچنان با هدف جستجو مطابقت دارد.

 

به عنوان مثال، اگر می‌بینید که رقبای مقالاتی مانند «۱۰ مشکل رایج خودرو» را ارسال می‌کنند، می‌توانید با ایجاد یک لیست جامع از ۱۰۰ مشکل رایج، پیش قدم شوید. همچنین می توانید قالب بندی صفحه خود را به صورت متفاوتی در نظر بگیرید یا برای بهبود تجربه کاربری (UX) یک ویدیوی کوتاه در مورد هر مشکل خودرو اضافه کنید.

 

۴. به صفحات خود پیوند کسب کنید

عوامل خارج از سایت شما نیز می توانند بر نحوه رتبه بندی صفحات شما توسط گوگل در نتایج جستجو تاثیر بگذارند. یکی از این عوامل تعداد و کیفیت سایت های دیگری است که به صفحات شما لینک می دهند. وقتی از سایت های معتبر بک لینک کسب می کنید، گوگل سایت و محتوای شما را مفیدتر و معتبرتر می بیند.

 

گوگل این پیوندها را به‌عنوان شواهدی می‌بیند که نشان می‌دهد دیگران به محتوای صفحه شما اعتماد دارند و برای آن ارزش قائل هستند – و شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. برای کسب بک لینک می توانید از استراتژی های مختلفی استفاده کنید. اولین مورد صرفاً ایجاد محتوای مفیدی است که دیگران می خواهند به آن پیوند دهند.

 

شما همچنین می توانید به وبلاگ نویسان ایمیل بزنید و از آنها لینک بخواهید، شاید با اشاره به لینک خراب در سایت آنها و ارائه صفحه خود به عنوان جایگزین. به عنوان بخشی از خدمات سئوی خود، می توانیم به ایجاد پیوند در وب سایت های قابل اعتماد در صنعت شما کمک کنیم. یکی دیگر از استراتژی های مفید سئو، لینک سازی داخلی است که از طریق صفحات خود به سایر صفحات سایت شما لینک می دهد.

 

سعی کنید به یک صفحه جدید از یک صفحه موجود پیوند دهید که عملکرد خوبی دارد تا صفحه جدید سئو را تقویت کند.

 

۵. سئوی فنی خود را بهبود بخشید

یکی دیگر از حوزه‌های سئو که باید روی آن تمرکز کرد، سئوی فنی است، که به بهبود جنبه‌های فنی وب‌سایت شما برای کمک به Google در خزیدن و فهرست‌بندی مؤثرتر آن و بهبود رتبه‌بندی اشاره دارد. خزیدن به این معنی است که گوگل سایت شما را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند و ایندکس کردن به معنای سازماندهی و ذخیره محتوای شما توسط گوگل است تا بتواند در نتایج جستجو ظاهر شود. در اینجا برخی از فاکتورهای فنی سئو که باید به آنها توجه کنید آورده شده است.

 

گوگل از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند، به این معنی که هنگام تعیین رتبه بندی نتایج جستجو، آن را در نظر می گیرد.

 

یک سایت کند همچنین تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کند که می تواند به رتبه بندی شما آسیب بیشتری وارد کند. برای بررسی سرعت سایت خود، به PageSpeed Insights، ابزاری رایگان از Google بروید. URL سایت خود را تایپ کنید و گوگل گزارشی از سرعت سایت شما به همراه توصیه هایی در مورد نحوه بهبود آن به شما می دهد.

 

فاکتور مهم دیگر فایل robots.txt شما است که می توانید از آن برای جلوگیری از خزیدن گوگل در صفحات حساس سایت خود استفاده کنید. مطمئن شوید که فایل robots.txt شما به درستی قالب بندی شده است و مشخص می کند که صفحات مناسب خزیده نشوند. یک فایل robots.txt نادرست می‌تواند باعث شود Google صفحاتی را که می‌خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوند یا در صفحات حساس خزیده نشوند.

 

می‌توانید با استفاده از ابزار آزمایش‌کننده robots.txt Google در Google Search Console بررسی کنید که آیا فایل robots.txt شما به درستی قالب‌بندی شده است یا خیر.

 

بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت در حال حاضر از دستگاه های تلفن همراه است. به همین دلیل، گوگل اکنون از رویکرد اول موبایل برای نمایه سازی سایت ها استفاده می کند، به این معنی که به جای نسخه دسکتاپ، نسخه موبایل سایت شما را ارزیابی می کند. برای اینکه سایت خود را موبایل پسند کنید، از اصول طراحی ریسپانسیو استفاده کنید.

 

وب‌سایتی که از طراحی واکنش‌گرا استفاده می‌کند می‌تواند با دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود تنظیم کند تا در هر دستگاهی خوب به نظر برسد و به درستی کار کند. برای اینکه سایت خود را ریسپانسیو و سازگار با موبایل کنید، احتمالاً باید با یک طراح وب حرفه ای یا شرکت طراحی وب کار کنید. می‌توانید با ابزار تست موبایل‌پسند Google بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر.

 

۶. طراحی صفحه و تجربه کاربری (UX) خود را بالا ببرید

هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی صفحه خود، گوگل همچنین نحوه تعامل کاربران با آن را در نظر می گیرد. به همین دلیل است که مرحله بعدی آموزش سئو ما این است که مطمئن شویم صفحه شما برای استفاده آسان و لذت بخش است. کار با یک شرکت طراحی وب را در نظر بگیرید که می تواند سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه کند.

 

برای بهینه‌سازی هر صفحه برای UX و SEO، متن را با استفاده از سرفصل‌ها، فهرست‌های گلوله‌دار و تصاویر بصری مانند عکس‌ها، اسکرین شات‌ها، نمودارها و ویدیوها تقسیم کنید. شکستن متن شما اسکن صفحه و دیدن آن را آسان تر می کند و باعث می شود که برای خوانندگان جذاب تر به نظر برسد. بهبود طراحی و UX سایت شما همچنین افراد را تشویق می کند تا زمان بیشتری را برای کاوش در محتوای شما صرف کنند، که سیگنال مثبتی را به Google ارسال می کند.

 

۷. به طور مداوم محتوای خود را دوباره بهینه کنید

پس از راه اندازی محتوای خود، فرآیند سئو به پایان نمی رسد. نظارت بر عملکرد هر صفحه و استراتژی کلی SEO شما بسیار مهم است. سپس می‌توانید تغییرات لازم را برای به حداکثر رساندن نتایج خود انجام دهید.

هر زمان که تغییراتی ایجاد می‌کنید، مانند تغییر کپی یا اضافه کردن گرافیک اضافی به یک پست وبلاگ، تأثیرات تغییرات را زیر نظر بگیرید. مراقب تفاوت در رتبه بندی ها و نحوه تعامل کاربران با سایت خود باشید. ابزارهایی مانند Google Optimize می توانند به شما کمک کنند تا با تغییر جنبه های وب سایت خود آزمایش کنید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری پربازدید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح